onsdag 23 september 2015

Välkommen till världen

Vi skriver 23 september 2015 och denna blogg har för första gången skådat dagens ljus. Ni som hittar hit då och då kommer att läsa om mina reflektioner kring samhälle och politik ur ett helt och hållet obundet - men genomgående konservativt - perspektiv. Trots många duktiga ledarskribenter och samhällsanalytiker från höger anser jag att fler röster behövs.

Jag är 29 år gammal och bor i Stockholm. Jag har kandidatexamen samt masterexamen i statsvetenskap från Stockholms Universitet, samt en kandidatexamen i engelska från Uppsala. Min kanske allra främsta styrka är förmågan att formulera mig skriftligt, och formulera tydliga budskap i samhällsdebatten. Att skriva ser jag både som en hobby samt en källa till personlig utveckling.

Mycket händer och sker just nu med stora konsekvenser för både Sverige och omvärlden. På denna idag fullständigt okända webbplats kommer ni att få ta del av nyhetsrapportering, kortare kommentarer och djupare analyser. Jag skriver primärt för min egen skull, med min alldeles egna penna. Håll tillgodo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar